לקבלת עדכונים מלאו את המייל שלכם:

    סגור
    מתמחים
    סטודנטים למשפטים

    משרד אגמון עורך כנס מיוחד לסטודנטים, ואולי הוא בעצם עלה על משהו

    דור כץ
    10.03.2019 זמן קריאה: 5 דקות

    משרדי עורכי הדין הגדולים כבר מזמן הרגילו אותנו לכך שלאחר שבוע הראיונות להתמחות, מקבלים המועמדים הבולטים (אם כי לא בהכרח הבולטים ביותר) הזמנה חגיגית לכנס/קוקטייל/ארוחת בוקר/חדר ובו שולחן עם קפה בהגשה עצמית. זאת, על מנת לאותת לאותם מועמדים מובילים על עצם היותם כאלה, ולחזק את הקשר שלהם עם המשרד כדי שבשעת הדין יבחרו בו כמקום ההתמחות ולא ילכו לרעות בשדות זרים.

    בעוד מרבית משרדי עורכי הדין כאמור עורכים את אירועי המועמדים לאחר קיום הראיונות (למעט סיורים מקדימים שנערכים במשרדים המובילים בשיתוף פעולה עם חברות השמה ומסלולי מצטיינים למיניהם), נראה שבאגמון הבינו את החשיבות הרבה שביצירת הקשר האישי עם המועמדים בשלב מוקדם אף יותר.

    ההלכה הזו תורגמה למעשה בסוף השבוע שעבר, בקומה ה-47 של מגדל אלקטרה, כאשר המשרד אירח את כנס "מתמחים לעתיד". קהל היעד – כלל הסטודנטים למשפטים אשר עתידים להתראיין בשבוע הראיונות הקרוב. וגם אנחנו היינו שם.

    חשיבות, כבר אמרנו?

    אכן, הצוות של אגמון הגיע מוכן לאירוע. לבאי הכנס חיכו וציפו שלל נשנושים, בירות, סנגרייה ואפילו סוכריות שעליהן הוטבעה האות A של אגמון במיוחד. מעבר לזה, ראוי לציון גם התוכן שהעביר צוות המשרד לסטודנטים הסקרנים, וגם צוות המתמחים שהגיע מצויד בתגי שם והיה שם כדי לענות על שאלות ולספר על העבודה במשרד.

    לאחר כחצי שעה של מינגלינג, נפתח האירוע באופן רשמי ע"י עו"ד טל מישר, שותפה במחלקת הליטיגציה, שגם הנחתה את הכנס לכל אורכו. עו"ד מישר בירכה את כולנו והובילה אותנו אל התוכנית האומנותית שכללה שלוש הרצאות קצרות מפי שותפים בכירים במשרד, במתכונת TED.

    ההרצאה הראשונה הועברה ע"י עו"ד צבי אגמון, ראש המשרד, בנושא אומנות השכנוע. תוך הצגת מספר דוגמאות, הסביר אגמון כיצד משכנעים בכתב בצורה אפקטיבית ואיך צריך להיראות סיכום שכתוב נכון. באופן אישי הייתי ממליץ לכל אדם לשמוע הרצאה של עו"ד אגמון, אבל בינינו, עבור מי שקצת מכיר את הנפשות הפועלות – אין פה שום חדשות.

    לאחר מכן עבר המיקרופון אל עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, מנהלת מחלקת התאגידים וניירות ערך במשרד, אשר בחרה בהרצאתה להעניק טעימה מעולם המיזוגים והרכישות ומתפקידו של עורך הדין בעסקאות מסוג זה. על אף הפיות הפעורים שנצפו במהלך ההרצאה, יש משקל חשוב בהצגת הנושא לסטודנטים שחלקם מדקלמים באופן אוטומטי שהם רוצים לעסוק במיזוגים ורכישות, מבלי שהם מחזיקים בהבנה מינימלית בנושא ובאופי העיסוק בו. סתם כי זה נשמע סקסי.

    לבסוף, מי שחתם את שלב התוכן המקצועי היה עו"ד זאב גוטרייך ממחלקת הליטיגציה. הרצאה זו עסקה בסוגיות ודילמות שונות בייצוג צדדים במשפט בתיקים שנויים במחלוקת. מה זה אומר? למשל, איך זה לייצג את הצד הפחות פופולרי במשפט ברמה האישית, וגם איך משכנעים את השופטים ש"הרעים" אינם באמת כאלה ברמה המקצועית.

    אין ספק שאירוח סטודנטים המועמדים להתמחות במשרד, טרם שבוע הראיונות, עשוי להעניק למשרד יתרון יחסי על פני משרדים אחרים בכל הנוגע לבחירת המשרד ע"י אותם מועמדים. ואולם, למעלה מ-90 סטודנטים ממוסדות לימוד שונים, אשר זרמו בזה אחר זה אל רחבת ההתכנסות עד שמילאו את כל הקומה עד אפס מקום, מלמדים אותנו כי למהלך המעניין שביצע המשרד יש יתרונות משמעותיים גם עבור המועמדים.

    שנה אחר שנה (אחר שנה), אנשים מתים, תינוקות נולדים, מפלס הכינרת יורד ואז שוב עולה, אבל המסקנה העיקרית בנוגע לסטודנטים למשפטים העומדים בפני תחילת הליך המיון להתמחויות נשארת תמיד זהה – הם חייבים אינפורמציה. וכמה שיותר.

    תחומי העיסוק הרבים והמגוונים שמציעים המגה-משרדים בתל אביב, לצד העובדה שהסטודנטים התחילו להבין שאין להם באמת מושג מה זה אומר "להיות עורך דין מסחרי", שם את כל הצדדים למשוואה במקום שבו החלטות שגויות יכולות להתקבל ללא הרף. לכן, אם תישמע דעתי, אירועים מהסוג שקיים משרד אגמון בסוף השבוע שעבר עשויים להיות חשובים לאין שיעור, לסייע לסטודנטים בגיבוש דעה מבוססת ולהפחית אצלם את ההרגשה שהם ממש לא יודעים מה הם עושים.

    ייתכן שמשרדים שישכילו להיות אלו שיעניקו לסטודנטים ולמועמדים את המידע שהם כל כך צריכים וכמהים לו, יהיו גם אלו שייהנו מיתרון תחרותי בזמן אמת וייזכרו כאלו שנתנו למועמדים ערך מוסף. והאמת? בצדק.

    תמונות: יוסי זליגר

    "מתמחים לעתיד"

    למעלה מ-90 סטודנטים השתתפו בכנס

    עו"ד שיראל גוטמן-עמירה

    עו"ד צבי אגמון

    חברת קידום אתרים באינטרנט חברת קידום אתרים